سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 0.jpg

ضرورت تفاهم

مسئله تفاهم میان گروه ها است .

جوامع اسلامی بایدسعی کند اتحاد و انسجام جایگزین اختلافات و مشکلات داخلی گردد و باید تمام گروهها و افراد اسلامی دست در دست هم داده و با همکاری یکدیگر بر مشکلات خویش فائق آیند .

چنانچه خداوند متعال در قرآن حکیم می فرماید: (( و اطیعوا الله و رسول و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم و اصبروا ان الله مع الصابرین )).

همه با روح اتحاد پیرو فرمان خدا و رسول بوده هرگز راه اختلا ف و تنازع که موجب تفرقه میگردد, را نپویید که سبب ضعف و نابودی قدرت و عظمت شما می گردد بلکه همه یکدل در راه خدا پیدار بوده صبور باشید که همیشه خداوند با صابران است.            زیرا که تنازع و اختلاف مسلمین عصیان خدا و رسول است و موجب شکست وسستی در صحنه های داخلی و خارجی گردیده سبب میگردد که مسلمین  وجهه ی  مقدس خویش را از دست بدهند اگر چه لازمه ی این امر صبر و شکیبایی است.

پس هر کس نگوید من بهتر از دیگری هستم ( و دیگری را خانه نشین کند ) ،بلکه باید با روح تواضع و هدف بینی تمام گروهها با همدیگر اتحاد نمایند ،اگر چه هر گروه و حزبی دارای روشهای خاص و موضع گیری معینی داشته باشد ،اما با تواضع و فروتنی و دنبال کردن هدفی مقدس در صف واحد متحد گردیده و این بار سنگینی را به سر منزل مقصود برسانند .

و چنانچه شما ملاحظه می کنید یکی از اسباب قدرت غرب همین است که اگر چه هر حزبی دارای خصوصیت و اتجاهی است ،اما در چهار چوب قانون برای پیشرفت کشور خویش در رقابت می باشند و لذا در کشورهای غرب و بلوک غرب که با اصطلاح کشورهای دمکراسی هستند شما هیچگاه مشاهده نمی کنید که با قدرت سلاح و جنگ و غیره با یکدیگر معامله کنند – بلکه گوشه ای اندک از تفاهم و برادری اسلام را آنها عمل می کنند .

و چنانچه امیرالمومنین علیه الصلاه و السلام در یکی از آخرین و صیتهای خویش فرمودند :

(( الله الله فی القرآن لا یسبقنکم با لعمل به غیرکم )) .

مبادا کفار موازین و احکام قرآن را برای پیشرفت خویش بکارگیرند و سیادت دنیا را از آن خویش گردانند و شما در حال جنگ و جدال بین خویشتن باشید و عمل به دستورات قرآن را ترک نمائید .

حال خود مشاهده کنید ،آیا به اخوت و وحدت کلمه که از اوامر قرآن  کریم است مسلمین بیشتر به آن عمل می کنند یا گروههای مسیحی و یهودی و دیگران در میان خود ؟

در اسرائیل با وجود اختلافات عقیدتی و سیاسی (البته در حد قانون و مصلحت مملکت) یک اخوت و تفاهمی حکمفرما است که کمتر در دیگر دول مشاهده می شود – و لذا سابقه ندارد که یک اسرائیلی بر سر اختلافات عقیدتی یا سیاسی و یا اقتصادی و ...        اسرائیلی دیگری را کشته باشد .

 وحال آنکه مسلمین در عمل به دستورات قرآن کریم . از دیگران مقدم هستند لازم است دست از اختلافات برداشته یک امت واحده گردند .

و لذا باید تعدادی از بزرگان و مصلحین قوم جهت نشستها و کنفرانسها و مصاحبه های مطبوعاتی و ملاقات با گروههای اسلامی و شخصیتها در جهت اتحادی نا گسستنی اقدام نموده و تمامی گروههای ملت را جمع نمایند .

http://www.ahmadh.blogfa.com

E:hosseinimonadian@yahoo.com


   مدیر وبلاگ
پایگاه اطلاع رسا نی سازمان بین المللی منادیان همبستگی (ICH)
(ICH) Institution of Correlation Herald s ((خداوند سرنوشت هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد مگر آنکه آنان خود دست به تغییر درونی خود زنند )) Monadiane Hambastegi Institute according to his long –term goal and its well wishes to help people of Afghanistan has started it is operation in 1385 to make a new culture And start charity to help have nots ( poor and poverty striken people ), and socially injured people (physically or psychologically ) as a result of war, and increasing education and culture and knowledge bases between people, and has helped and taken Some of immigrants and poverty-striken families under its coverage . موسسه منادیان همبستگی در راستای اهداف بلند مدت و خیرخواهانه برای مردم مهاجر فعالیت های خویش را جهت فرهنگ سازی و مددرسانی در خصوص مستمندان ،آسیب دیدگان اجتماعی (روحی و جسمی) ناشی از جنگ و همچنین ارتقای سطح علمی ،فرهنگی و اجتماعی آنان ،از سال 1385 آغاز به فعالیت نموده و تاکنون تعدادی از مهاجرین و خانواده های مستمند و بی سرپرست را تحت پوشش و مددرسانی قرار داده است .
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :3
کل بازدید : 125708
کل یاداشته ها : 80


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ        
       


نمایشگر آمار آلکسا