سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقلیت ها  - طرح اصلاح قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی با ایراد شورای نگهبان به کمیسیون حقوقی ارجاع شده و این کمیسیون از بررسی به این طرح باز ایستاده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌ قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در تاریخ 2/7/85 به تصویب مجلس‌ و در تاریخ 12/7/85 به تأیید شورای نگهبان رسید، این قانون اصلاح ماده 976 قانون مدنی ایران را هدف قرار داد.

ب) معافیت از پرداخت تعرفه اقامت تا سن نوزده سالگی

در صورت تصویب نهایی این طرح فرزندان متولد از مادر ایرانی و پدر خارجی که مطابق ماده 1060 قانون مدنی با اخذ مجوز ازدواج کرده‌اند ایرانی محسوب می‌شوند.

طبق تبصره یک این ماده فرزندانی که پیش از تصویب این قانون از مادر ایرانی و پدر خارجی متولد شده باشند به تابعیت ایران پذیرفته می‌شوند.

 باشگاه خبرنگاران طی گفتگویی با مسئولان معضلات چند تابعیتی و تابعیت فرزندان حاصل از اردواج زن ایرانی با مرد خارجی را مورد بررسی قرار داد.

منابع:

http://www.humanrights-iran.ir/news-30295.aspx


   مدیر وبلاگ
پایگاه اطلاع رسا نی سازمان بین المللی منادیان همبستگی (ICH)
(ICH) Institution of Correlation Herald s ((خداوند سرنوشت هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد مگر آنکه آنان خود دست به تغییر درونی خود زنند )) Monadiane Hambastegi Institute according to his long –term goal and its well wishes to help people of Afghanistan has started it is operation in 1385 to make a new culture And start charity to help have nots ( poor and poverty striken people ), and socially injured people (physically or psychologically ) as a result of war, and increasing education and culture and knowledge bases between people, and has helped and taken Some of immigrants and poverty-striken families under its coverage . موسسه منادیان همبستگی در راستای اهداف بلند مدت و خیرخواهانه برای مردم مهاجر فعالیت های خویش را جهت فرهنگ سازی و مددرسانی در خصوص مستمندان ،آسیب دیدگان اجتماعی (روحی و جسمی) ناشی از جنگ و همچنین ارتقای سطح علمی ،فرهنگی و اجتماعی آنان ،از سال 1385 آغاز به فعالیت نموده و تاکنون تعدادی از مهاجرین و خانواده های مستمند و بی سرپرست را تحت پوشش و مددرسانی قرار داده است .
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :11
کل بازدید : 125680
کل یاداشته ها : 80


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ        
       


نمایشگر آمار آلکسا