سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 نشست سیاسی مذهبی محرم و ششم جدی (دی ماه)، سالگرد تجاوز شوروی سابق به افغانستان، با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه و مسئولین هیئت های تحت پوشش در محل دفتر بنیاد علمی فرهنگی کوثر (افغانستان) در تهران برگزار شد.




---- حمایت و پیروی از اصل مسلم ولایت فقیه و آرمانهای امام خمینی «ره»، محکومیت هتک حرمت آن رهبر فرزانه و فقید جهان اسلام و افشاگری فتن? زمان و دشمنان انقلاب اسلامی و رهبری معظم آن، در پایان نشست مذکور مورد بحث و تاکید قرار گرفت.
آقای دکتر ظهری حسینی مجری برنامه و رئیس بنیاد علمی فرهنگی کوثر در کابل ضمن تشکر از حضور مهمانان جلسه با طرح موضوعات مورد بحث و سوال های تحلیلی در زمینه محرم و عاشورا وسالگرد ششم جدی(دی ماه1358) اظهار داشت:
مکتب عاشورا و محرم درسهای بزرگی برای امت مسلمان ارئه داده است که با این شعائر انسانها در طول تاریخ "کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ ارض کربَلا" را عملاً درک می کنند.
امروز بعد از30سال هنوز شاهد حضور نیروهای خارجی و متجاوز به نوع دیگرآن، در کشور هستیم که با تکرارتاریخ، اینبار به اصطلاح مخالف اشغالگری سابق وضد آن، خود سردمدار اشغال با سند قانونی و نه تنها مخالفت جامعه جهانی بلکه با حمایت آنها مردم مظلوم و بی دفاع مارا مورد هدف قرار داده و اهداف منطقه ای و استراتیژیکی خود را دنبال میکند.
وی با طرح سوال هائی همانند تشابه و نوع مبارز? امروز وابعاد علمی، تحلیلی و فرهنگی آن با الگو از نهضت عاشورا، موضوعات مورد بحث جلسه را ارائه کرد.
در این نشست که با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی و جهادی افغانستان اعم از شیعه و سنی دایر شد، کارشناسان، سالگرد تجاوز شوروی سابق به کشور و تصادف امسال این روز با روز عاشورا را رسالت بزرگ کنونی ما در مقایسه با تجاوزات نیروهای خارجی به افغانستان مهم تلقی کرده و در ایام مراسم عزاداری ها و در سخنرانی های اعضاء بر تشریح و باز کردن موضوعات فوق برای مردم و روشن ساختن خط حق و باطل و افشای اختلاف افگنی های دشمنان اسلام وحفظ وحدت شیعه و سنی درجامعه تأکید کردند.
آقای مولوی سروری عضو موسس بنیاد کوثر و مسئول دفتر هرات، که تازه ازمرکز وحی و مراسم حج برگشته اند با قرائت قرانکریم و افتتاح جلسه، از هیئت های عزاداری تحت سرپرستی ایشان یاد آور شده ودر ادامه شش جدی را نقطه عطف و مهم تاریخ کشور دانسته وتحولات داخلی، منطقه ای و بین المللی بعد از آن را تحلیل ونتیجه این روز سیاه را برای دشمن اشغالگر ننگ، خسران، فرار و ترک افغانستان با خجالت و سر افکندگی و برای ملت مسلمان ما افتخار بزرگ شکست قدرت افسانوی شرق و ایجاد بذز محبت، دوستی ووحدت که نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی بود دانستند و یادآور شدند،همین امر دشمن امروز را باطرح مسایل اختلافی ونفاق و وجود طالبان به حضور وسیع و اشغالی دیگر جدی ساخته است که یقینا این توطئه و مکر هم بزودی محکوم به شکست خواهد بود.
آقای دکتر میری کارشناس سیاسی و نویسنده افغانی روزنامه اطلاعات، نیز تحلیل و صحبت مشروحی داشتند که در ادامه خواهد آمد.
آقای افضلی رایزن سابق فرهنگی سفارت افغانستان در تهران و از نیروهای جهادی، با آمادگی کامل در پخش ونشر ارزش های مطروحه و حضور در مراسم مورد نظر از شش جدی و عاشورای خونین امروز کشور یاد کردند که شرح آن در ادامه خواهد آمد.
آقای مقدم از کارشناسان و مسئولین فرهنگی، حاجی آقای قاسمی، حاجی آقای رهبر، آقای حسینی موسسه منادیان همبستگی، آقای مهدی زاده و جمعی دیگر از مسئولین فرهنگی و جهادی و مسئولین هیئت های مذهبی حاضر در جلسه بودند که به اتفاق آراء نسبت به پیروی از ولایت فقیه و افشای توطئه دشمنان اسلام و متجاوزین شرق و غرب به حقوق ملتها و تشابه 6 جدی وشرایط امروز در کشور با تغیر وسخت تر شدن نوع آن بر محوریت صحبتهای محرم و عاشورا صحبت کردند.
بنیاد کوثر و حاضرین، حوادث اخیر بعد از انتخابات جمهوری اسلامی ایران و هتک حرمت به ساحت مبارک امام راحل خمینی عزیز(ره) را در راستای دخالت دولتهای استکباری خارجی و در رأس آن آمریکا و انگلیس دانسته و محکوم کردند.
مشروح تحلیل های مقایسه ای 6جدی و هجوم امروز آمریکا و ناتو، در این نشست که با تعیین سخنرانان مراسم عزاداری های اباعبدالله الحسین(ع) پایان یافت، بزودی به نشر خواهد رسید.


   مدیر وبلاگ
پایگاه اطلاع رسا نی سازمان بین المللی منادیان همبستگی (ICH)
(ICH) Institution of Correlation Herald s ((خداوند سرنوشت هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد مگر آنکه آنان خود دست به تغییر درونی خود زنند )) Monadiane Hambastegi Institute according to his long –term goal and its well wishes to help people of Afghanistan has started it is operation in 1385 to make a new culture And start charity to help have nots ( poor and poverty striken people ), and socially injured people (physically or psychologically ) as a result of war, and increasing education and culture and knowledge bases between people, and has helped and taken Some of immigrants and poverty-striken families under its coverage . موسسه منادیان همبستگی در راستای اهداف بلند مدت و خیرخواهانه برای مردم مهاجر فعالیت های خویش را جهت فرهنگ سازی و مددرسانی در خصوص مستمندان ،آسیب دیدگان اجتماعی (روحی و جسمی) ناشی از جنگ و همچنین ارتقای سطح علمی ،فرهنگی و اجتماعی آنان ،از سال 1385 آغاز به فعالیت نموده و تاکنون تعدادی از مهاجرین و خانواده های مستمند و بی سرپرست را تحت پوشش و مددرسانی قرار داده است .
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :8
کل بازدید : 125801
کل یاداشته ها : 80


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ        
       


نمایشگر آمار آلکسا