سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

کلیات این طرح در کمیسیون به تصویب رسیده است اما به دلیل وجود برخی ابهامات جهت بررسی بیشتر به کمیته حقوقی ارجاع داده شد
به گزارش مهرخانه: سلیمان ذاکر عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت و گو با مهرخانه با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی گفت: دیروز کلیات این طرح در کمیسیون به تصویب رسیده است اما به دلیل وجود برخی ابهامات نظیر امکان استفاده این فرزندان از امکانات رفاهی و یا اخذ یارانه، جهت بررسی بیشتر به کمیته حقوقی ارجاع داده شد و امیدواریم نتیجه نهایی هفته آینده در جلسه کمیسیون حاصل شود.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این مطلب که ارائه مجوز ادامه تحصیل در مدارس به فرزندانی که پدر خارجی دارند از دیگر موارد مهمی بوده که باعث بررسی مجدد این طرح شده است، متذکر شد: برخورداری این کودکان از کارت درمان نیز در بررسی‌های کمیته حقوقی مد نظر قرار گرفته شده است.


وی در پایان خاطر نشان کرد: به عقیده ما این افراد نیز که مادر ایرانی دارند فرزندان این انقلابند و باید در زمینه ارائه تسهیلات با آنها هوشمندانه رفتار کرد. امروز کمیته در حال بررسی این مسائل است و امید می رود یکشنبه هفته آینده نتیجه نهایی این طرح در کمیسیون قضایی وحقوقی حاصل گردد.
منابع:


  

همشهری آنلاین:


نمایندگان مجلس با اصلاح طرح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تصویب کردند که این فرزندان علاوه بر اقامت دائم در ایران همانند شهروندان ایرانی از حق تحصیل، بهداشت و درمان رایگان، تامین اجتماعی و یارانه برخوردارند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 17 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان زنان ایرانی و مردان خارجی رای مثبت دادند.

اصلاح این طرح که با 124 رای موافق، یک رای مخالف و 13 رای ممتنع به تصویب به شرح زیر است:

ماده واحده: طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مصوب 1385 به شرح زیر اصلاح می گردد:

الف- عبارت "فرزندان موضوع این ماده قبل از تحصیل تابعیت نیز مجاز به اقامت در ایران می باشند" از متن ماده واحده حذف و متن زیر به عنوان تبصره 3 به آن الحاق می گردد:

تبصره 3: فرزندان موضوع این ماده واحده و تبصره 2 آن، علاوه بر حق اقامت دائم در ایران همانند شهروندان ایرانی از حق تحصیل، بهداشت و درمان رایگان، تامین اجتماعی و یارانه می باشند. این افراد تا سن 19 سالگی از پرداخت تعرفه اقامت نیز معاف هستند.

ب- در تبصره یک عبارت "تا سال 1385" جایگزین عبارت "ظرف یک سال" می گردد.

منابع:

http://hamshahrionline.ir/details/169311


  

اقلیت ها  - طرح اصلاح قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی با ایراد شورای نگهبان به کمیسیون حقوقی ارجاع شده و این کمیسیون از بررسی به این طرح باز ایستاده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌ قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در تاریخ 2/7/85 به تصویب مجلس‌ و در تاریخ 12/7/85 به تأیید شورای نگهبان رسید، این قانون اصلاح ماده 976 قانون مدنی ایران را هدف قرار داد.

ب) معافیت از پرداخت تعرفه اقامت تا سن نوزده سالگی

در صورت تصویب نهایی این طرح فرزندان متولد از مادر ایرانی و پدر خارجی که مطابق ماده 1060 قانون مدنی با اخذ مجوز ازدواج کرده‌اند ایرانی محسوب می‌شوند.

طبق تبصره یک این ماده فرزندانی که پیش از تصویب این قانون از مادر ایرانی و پدر خارجی متولد شده باشند به تابعیت ایران پذیرفته می‌شوند.

 باشگاه خبرنگاران طی گفتگویی با مسئولان معضلات چند تابعیتی و تابعیت فرزندان حاصل از اردواج زن ایرانی با مرد خارجی را مورد بررسی قرار داد.

منابع:

http://www.humanrights-iran.ir/news-30295.aspx


  

ماده واحده ـ فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی که در ایران متولد شده یا حداکثر تا یک سال پس از تصویب این قانون در ایران متولد می‌شوند می‌توانند بعد از رسیدن به سن هجده سال تمام تقاضای تابعیت ایرانی نمایند. این افراد در صورت نداشتن سوء پیشینه کیفری یا امنیتی و اعلام رد تابعیت غیرایرانی به تابعیت ایران پذیرفته می‌شوند.
وزارت کشور نسبت به احراز ولادت طفل در ایران و صدور پروانه ازدواج موضوع ماده (1060) قانون مدنی اقدام می‌نماید و نیروی انتظامی نیز با اعلام وزارت کشور پروانه اقامت برای پدر خارجی مذکور در این ماده صادر می‌کند. فرزندان موضوع این ماده قبل از تحصیل تابعیت نیز مجاز به اقامت در ایران می‌باشند.
تبصره 1ـ چنانچه سن مشمولین این ماده در زمان تصویب بیش از هجده سال تمام باشد باید حداکثر ظرف یک سال اقدام به تقاضای تابعیت ایرانی نمایند.
تبصره 2ـ از تاریخ تصویب این قانون کسانی که در اثر ازدواج زن ایرانی و مرد خارجی در ایران متولد شوند و ازدواج والدین آنان از ابتدا با رعایت ماده (1060) قانون مدنی به ثبت رسیده باشد، پس از رسیدن به سن هجده سال تمام و حداکثر ظرف مدت یک سال، بدون رعایت شرط سکونت مندرج در ماده (979) قانون مدنی به تابعیت ایران پذیرفته می‌شوند.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه دوم مهر ماه یکهزار و سیصـد و هشتـاد و پنـج مجلس شورای اسلامی تصـویب و در تاریخ 12/7/1385 به تأیید شورای محترم نگهبان رسید

پایگاه اطلاع رسانی کانون وکلای دادگستری مرکز

منابع

http://lawjournal.mihanblog.com/extrapage/rules6


  

بسمه تعالی

لطفا تعاریف زیر را با دقت بخوانید
کد خانوار » عددی که در زیر عکس قراردارد.
کد اختصاصی » عددی که در کنار عکس به صورت عمودی نوشته شده است.(یک عدد 10 رقمی میباشد)
پس از ورود به سایت samandehi-nobat.ir طبق کد های تعریف شده در جای خود به درستی وارد نمایید.

  
بسمه تعالی

با سلام
طبق اطلاعیه ای که امروز (92/03/06) در سایت اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی اعلام شده قرار بر این است که  برای دریافت کارت آمایش 9 از طریق (سامانه نوبت دهی آمایش 9 اتباع و مهاجرین خارجی) به نشانی samandehi-nobat.ir اقدام شود و شما همشهریان عزیز از امروز میتوانید با مراجعه به آدرس فوق نسبت به دریافت نوبت اقدام نمایید.
ضمناً دوستانی که خبرهای جدید و نظراتی دارند لطفا در قسمت (نظرات) وارد کنند تا همه استفاده نمایند.
همچنین متن کامل خبر به شرح زیر میباشد.
« قابل توجه اتباع خارجی دارنده کارت آمایش معتبر»

«اطلاعیه»
«قابل توجه اتباع خارجی دارنده کارت آمایش معتبر»
 بدینوسیله به اطلاع اتباع خارجی دارای مدرک معتبر آمایش (آمایش 8 اتباع افغانستانی و آمایش 7 اتباع عراقی) می‏رساند .اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در اجرای مصوبه کمیسون ساماندهی اتباع خارجی ، عملیات اداری تجدید اعتبار مدارک آمایش پناهندگان جمعی عراقی و افغانی را از مورخ 18 خرداد 92 آغاز می نماید.
   در این دوره وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران به منظور تلاش در بهبود روند رسیدگی وضعیت اقامتی پناهندگان حسب آموزه های اسلامی و در اجرای ماده 27 کنوانسیون پناهندگان و تکریم فزونتر پناهندگان ،کاهش حجم مراجعات اداری و تنظیم زمان مراجعه در جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه جوئی در هزینه های پناهندگان جمعی ، برای اولین بار در بین کشورهای پناهنده پذیر از طریق نرم افزار تحت وب توسط سامانه اینترنتی به نشانی: www.samandehi-nobat.ir تاریخ نوبت مراجعه به موقعیتهای انجام امور آمایش را تعیین می نماید.در این دوره صرفاً مراجعه پناهندگان جمعی افغانستانی به سامانه پیش بینی شده و سایر پناهندگان می باید برای تجدید اعتبار مدارک امایش از تاریخ 18/3/92 الی 15/7/92 مستقیماٌ به دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مراجعه نمایند
 دسترسی به سامانه با ساده ترین شیوه ممکن از طریق رایانه های شخصی متصل به اینترنت و یا مراجعه کافی نتها امکانپذیر است ( نرخنامه کافی نتها برای ثبت نام و یک برگ کپی از برگه تعیین نوبت به مبلغ 27000ریال است)
 بنا به مراتب پناهندگان جمعی افغانستانی دارای مدرک معتبر آمایش 8 ساکن در استانهای: خراسان رضوی- البرز-خراسان جنوبی-کرمان-یزد-سمنان-گلستان-فارس-بوشهر-اصفهان-مرکزی-قزوین- قم و تهران مکلفند از ساعت 12 روز دوشنبه مورخ 6 خرداد 92 از طریق سامانه مزبور به اخد نوبت مبادرت نمایند. ضمناً مدت زمان مراجعه به سایت مزبور تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه 20 تیر 92 می باشد. همچنین لازم به تاکید است که مدت زمان مراجعه به سایت مزبور تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه 20 تیر 92 می باشد و پس از تاریخ مزبور سایت مسدود و تمدید مدارک آمایش صرفاً با احراز شرایط لازم و طی مراحل اداری متعدد در مهلت زمانی محدودی ممکن خواهد بود.لذا ضروری است دارندگان کارت آمایش معتبر در استانهای فوق الذکر در اسرع وقت مباردت به ثبت نام نموده و پس از تهیه نسخه ای از صفحه تعیین نوبت در تاریخ و ساعت تعیین شده در برگه به همراه تصویر(کپی) برگه تعیین نوبت و اصل کارت کلیه اعضاء خانوار به نشانی تعیین شده مراجعه نمایید.
( مراجعه یکنفر از اعضاء خانوار- ترجیحاً سرپرست خانوار -کفایت می نماید و ضرورتی به حضور دیگر اعضاء خانوار نمی‏باشد.)
 بدیهی است سامانه از پذیرش درخواست نوبت برای کارتهای آمایش فاقد اعتبار اجتناب خواهد نمود و همچنین چنانچه یک خانوار برای دفعات متعدد نیز به سامانه مراجعه نماید ،سامانه صرفاً نوبتی که در هنگام اولین مراجعه تعیین شده است را ارائه خواهد داد.
وزارت کشور

 


  

اطلاعیه دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان

 

چنانچه شما دارای کارت آمایش 8 میباشید برای دریافت کارت بیمه خود به دفاتر بیمه آسیا مراجعه کنید.

 در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره 88057201 تماس بگیرید

 

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان


  
سیمنار منجی جهانی و آزادی به مناسبت نیمه شعبان، روز جهانی مستضعفان و سالگرد استقلال افغانستان در فرهنگسرا ولاء شهر ری تهران در روز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) برگزار شد.
دلیل برگزاری جشن میلاد با سالگرد استرداد افغانستان را اینطور بیان کردند: منجی جهانی نجات دهنده کل جهان و عالم هستند و درحقیقت امام زمان است که آزادی نهایی را برای ما می بخشد ما این اعتقاد معنوی مسلمانان و مخصوصا اهل تشیع را اجین کردیم به این مسئله که استقلال افغانستان برای مردم در آن سال آزادی به بار آورد و افغانستان به عنوان یک کشور مستقل مطرح شد و این حریان ادامه دارد تا ما آزادی نهای را با ظهور آقا امام زمان (عج) به دست آوریم.
سید احمدشاه حسینی مدیر مسئول موسسه منادیان همبستگی دیگر سخنگوی جلسه گفتند : چیزی که ملت ها را می سازد فرهنگ صحیح آنهاست و خداوند سرنوشت هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد مگر آنکه آنان خود دست به تغییر درونی خود بزنند. در بیانی دیگر به معرفی موسسه منادیان فرهنگی پرداختند که در سال 1384 تاسیس و یک نهاد غیر انتفاعی و غیر دولتی است که به عنوان یک تشکل علمی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی تشکیل شده و سعی دارد در راستای اهداف خیرخواهانه برای مردم مهاجر و آوارگان گام بردارد. این موسسه دارای بخشهای علمی، مذهبی، آموزشی، امور بانوان، مددکاری، فرهنگی و اطلاع رسانی و نشر موسسه می باشد.
همجنین  بر اهمیت وحدت مسلمین تاکید کرده و یکی از اهداف پیامبر بزرگوار چه در زمان حضور در شهر مکه و چه پس از هجرت به شهر مدینه را وحدت جامعه مسلمین بیان کردند و بر شجاعت و دلیری مردم افغانستان در جنگ با بریتانیای کبیر و وحدت تمامی احزاب افغانستان چه در آن زمان و چه در جنگ با روس اذعان داشته و وحدت و انسجام مردم افغانستان را همیشه عامل پیروزی کشور دانستند.
  
   مدیر وبلاگ
پایگاه اطلاع رسا نی سازمان بین المللی منادیان همبستگی (ICH)
(ICH) Institution of Correlation Herald s ((خداوند سرنوشت هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد مگر آنکه آنان خود دست به تغییر درونی خود زنند )) Monadiane Hambastegi Institute according to his long –term goal and its well wishes to help people of Afghanistan has started it is operation in 1385 to make a new culture And start charity to help have nots ( poor and poverty striken people ), and socially injured people (physically or psychologically ) as a result of war, and increasing education and culture and knowledge bases between people, and has helped and taken Some of immigrants and poverty-striken families under its coverage . موسسه منادیان همبستگی در راستای اهداف بلند مدت و خیرخواهانه برای مردم مهاجر فعالیت های خویش را جهت فرهنگ سازی و مددرسانی در خصوص مستمندان ،آسیب دیدگان اجتماعی (روحی و جسمی) ناشی از جنگ و همچنین ارتقای سطح علمی ،فرهنگی و اجتماعی آنان ،از سال 1385 آغاز به فعالیت نموده و تاکنون تعدادی از مهاجرین و خانواده های مستمند و بی سرپرست را تحت پوشش و مددرسانی قرار داده است .
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :3
کل بازدید : 125540
کل یاداشته ها : 80


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ        
       


نمایشگر آمار آلکسا